Pages

29 Aralık 2017 Cuma

SİHİRBAZLIK OKULUNDA BİR TÜRK (Film Yorumu)




Herkesin yeni yılı kutlu olsun! Sağlıklı , mutlu, huzurlu, hedeflerinize ulaşabileceğiniz güzel bir yıl olması dileğiyle. Ailenize ve sevdiklerinize zaman ayırmayı unutmayın! 
Evet, yeni yıl kutlamalı girişimle birlikte bugün bahsedeceğim asıl konuya geçebilirim. Özellikle benim gibi Harry Potter severlerin adını duymuş olabileceği bir filmden bahsetmek istiyorum; Sihirbazlık Okulunda Bir Türk (DİKKAT AĞIR SPOİLER İÇERİR.)
Filmin kısaca konusundan bahsedecek olursam; Mehmet isimli liseli gencimize Spellcraft Sihirbazlık Okulu'na kabul edilir. Orada ki tek Türk öğrenci olmasından dolayı yaşadığı uyumsuzluklar ve başından geçen ilginç(!) olaylar anlatılıyor.

         Filmin konusundan bahsettiğime göre gelelim benim yorumlarıma. Koyu bir Harry Potter severek üzülerek söylüyorum ki filmi pek olumlu eleştiremeyeceğim. Zaten okuduğum kadarıyla Harry Potter'ın yapım şirketi tarafından telif yemiş ama bu konudan pek emin değilim. Neyse gelelim filmi eleştirdiğim kısımlara. Öncelikle kabul ediyorum bu film bir parodi fakat ben ortalıkta pek de parodisi yapılan bir film görmedim. Daha çok bir Türk çocuğunun sihirbazlık okulundaki tuhaf davranışları gibi bir şeydi. Yani aslında klasik liseli ergen portresi çizilmeye çalışılıp başarılamamış. Oysa ki bizim ülkemizdeki bazı ergen topluluklarında çok büyük cevher var, yapabilselerdi muazzam bir iş çıkabilirdi ortaya.
        
        Görsel efektlerden dolayı filmin oldukça düşük bütçeyle çekildiği de belli oluyordu. Birçok Vine fenomenini filme koyalım takipçilerinden para kazanırız mantığıyla çekilmiş. Bu yüzden de filme kurgu yapmayı unutmuşlar. Bir saat boyunca bomboş hiçbir şey anlatmayan bir şey izliyoruz. Komik olması gereken yerler de gülmüyoruz veya olayların içinde herhangi bir aksiyon yok. Öyle dümdüz bir film sizin anlayacağınız. Farkındaysanız filmi Harry Potter evreniyle bağdaştırmadım bile. Tek benzerlik üçüncü sınıf kostümler ve şatoydu. 

Ee üşengeç tosba hiç mi olumlu eleştirin yok bu film hakkında? diye soracak olursanız evet beğendiğim yerler var fakat parmakla sayılacak kadar az. Onları da sıralayacak olursam;
--DİKKAT SPOİLER--

1. Esenler Otogarından sihir dünyasına açılan kapı.
Bu sahne orijinal olmuştu. Beğendiğimi itiraf etmeliyim. Mehmet'in elinde eşyalarıyla otobüsünü bulmaya çalışırken diğer otogar kapısından büyücü dünyasına geçiş yaptığı sahne tam Türk mantığı dedirtti. Tabii sahne otogar sahnesi olduğu için tren değil otobüs yolculuğu izledik.

2. Kurşun dökerek sınıf belirlemek



Yukarıdaki sahne bu yavan filmin enlerinden biridir bana göre. Eğer ben de Harry Potter'ı bizim memlekete uyarlayacak olsaydım kurşun dökerek sınıf belirleme işini kullanabilirdim. :) Hatırlarsanız Harry Potter da seçmen şapkamız vardı ve bu şapka çocukları sınıflarına yerleştiriyordu. Burada da kurşun dökerek öğrencilerin hangi sınıfa uygun olduğunu belirliyorlar.

3. Okul üniformaları

Okul üniformalarını neden sevdiğime gelince; kıyafetler hem Harry Potter'daki üniformalara benziyordu hem de bizim  liselilerin giydikleri formalarla uyumluydu. Tabii daha sonraki sahnelerde Harry Potter dünyasına uyum sağlamak için pelerin de taktılar. Ama bizim asi Bağcılarlı ergen Mehmet film boyunca resimde de görünen Adidas eşofmanını üzerinden hiç çıkarmadı. Aslında burası da tam bir Türk mantığıydı denilebilir. Lise zamanımda biz de formaları pek sevmezdik. Herkes farklı olma çabasına giriştiği için o formalar asla okul kurallarına uygun olarak giyilmez hep üzerine başka başka şeyler giyilirdi. 

4. Draco Malfoyumsu

Siz ne düşünürsünüz bilmem ama bence filmdeki kötü karakter benzetmesi güzel yapılmıştı. Bu fotoğraftan çok anlaşılmayabilir ama gerek mimikleri olsun gerek tavrı olsun kötü adamımız Malfoy'a benzemeyi becerebilmişti bence. Hele bazı sahnelerde tip olarak ucundan kıyısından Tom Felton'a bile benzettim. (Harry Potter'daki kötü çocuk halini düşünün.)

İşte bu kadaaar. Film hakkında beğendiğim tüm kısımlar bunlardı. Geri kalanında ise olduralamamış bir aşk hikayesi, gülmediğim espiriler, aşırı derecede küfür vardı. Bitse de gitsek modunda sıkılarak izledim. Boş zamanınızda bile izlemenize gerek olmayan bir film. Hele Harry Potter fanları izlerken kriz geçirebilir aman dikkat! 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder