Pages

5 Şubat 2016 Cuma

BAĞIMLI OLDUKLARIM



Siz de beğendiğiniz bir şarkıyı bıkana kadar tekrar tekrar dinleyenlerden misiniz? O zaman
bendensiniz. Ne zaman bir şarkı hoşuma gitse ya da “A bak bu şarkı güzelmiş.” Desem canım sıkılıncaya kadar şarkıyı dinlerim. Tekrar tuşunu bozarım adeta. İşte bu 2015 ve 2016 yılının başlarında tekrar tuşunu kırarcasına dinlediğim şarkılardan bahsetmek istedim. 


1. WINNER Pricked: İlk olarak Winner grubunun Pricked şarkısından söz etmek istiyorum. Eğer k-pop ile ilgileniyorsanız büyük ihtimalle bu grubun adını duymuşsunuzdur. Bilmiyorsanız da bu yazıyı okuyarak öğrenmiş oldunuz işte. ^^ Sonunda Yang Papa çocukları pandora kutusundan çıkardı! 2015 yılında çeşitli web dramalar ve dvdlerle fanları avutmaya çalışsa da işe yaramayacağını anlayıp grubu geri döndürdü. Aslında şarkıları belli bir sıralamaya koymayı düşünmüyordum ama bu şarkı beni en çok etkileyen oldu. O yüzden başa koymak istedim. Grubun rapperi Song Mino ve vokalisti Nam Taehyun’un söylediği bir şarkı Pricked. Ayrıca şarkı sözleri de Mino’ya ait. İtiraf etmeliyim ki ilk dinlediğim de şarkı pek hoşuma gitmemişti. Ama geçenlerde tesadüfen şarkıya tekrar rastladım ve tam anlamıyla bayıldım! Sözlerinin ne anlama geldiğini bilmesem bile olmayan aşkımın acısını çektim. Duygulandım ve hüzünlendim. Bana şarkıda anlatmak istedikleri acıyı hissettirebildiler. Winner’ın yeni albümünde en çok bu şarkının klibinin gelmesini istiyordum ama Pricked son anda albüme dahil edildiği için böyle bir şans olmadı.   Şarkının Türkçesini okuduğumda ise bana vay be! Dedirtti. Tabii şunu düşünmeden de edemedim. Bu çocukları hangi kızlar bu kadar üzdü yahu!?





2. EXO  Unfair: K-pop sevip de EXO’yu bilmeyen yoktu diye düşünüyorum. Kabul etmeliyiz ki SM 2015 yılında çok çalıştı. Bir çok grubuna geri dönüş yaptırıp hem fanları sevindirdi hem de paralarını cebine indirdi. İşte EXO-Llerin cüzdanlarının boşalmasına sebep olan Sing For You mini albümündeki bu şarkı benim favorilerimden. Hatta albümün asıl şarkısı Sing For You’yu bir kere dinleyip beğenmemiştim ama Unfair’i ne kadar dinlediğimi ben bile bilmiyorum. Bir kere şarkı çok sevimli. Özellikle ommayaa dedikleri kısım çok hoşuma gitti. Kışın içinizi ısıtacak sizi mutlu edecek bir şarkı.




3. ED SHEERAN Give Me Love: Bir arkadaşımın tavsiyesiyle keşfettiğim bu şarkıyı çok sevdim. Hatta şu an bu postu yazarken  şarkıyı dinliyorum ^^ Şarkı her ne kadar hüzünlü bir his verse de beni mutlu eden bir tarafı oldu. Şarkıyı dinlerken kendimi iyi hissediyorum aşırı duygulanmıyorum. Özellikle yazılarımı yazarken bu şarkıyı dinlemek bana ilham veriyor sanırım. Hikayelerimi yazarken bu şarkıyı çok dinliyorum.





4. GFriend Me Gustas Tu: Yeni çıkış yapmış bu kız grubumuzu belki SNSD’yi kopyalıyor ithamlarıyla duymuşsunuzdur. Onun yanı sıra yakın zamanlarda grup üyelerinin kaygan zemin üzerinde dans edip şarkı söylerken defalarca düştükleri video ile gündeme geldiklerini de duymuş olabilirsiniz. Kim ne derse desin grup kendi yolunu bularak Kore’de başarılı bir şekilde ilerliyor. İşte yaz mevsiminde çıkardıkları Me Gustas Tu’yu o kadar çok dinledim ki artık bıktım diyebilirim. Yaza uygun hareketli bir şarkı. Dinlerken mutlu oluyorsunuz ve kendinizi tazelenmiş hissediyorsunuz. Bu yüzden bu şarkıyı seviyorum. Aslında Me Gustas Tu; Glass Bead ve kızların son çıkış parçası olan Rough ile bir üçlemenin parçası. Grup debut parçaları olan Glass Bead ile okulda yeni tanışıp arkadaş oluyorlar, Me Gustas Tu da birlikte tatile gidiyorlar ve Roughda da okuldan mezun olarak birbirlerinden ayrılmalarından bahsediliyorlar. Şirket seri şeklinde bir konsept kullanarak bence akıllılık etmiş. Zaten grup daha genç ve öğrenci konsepti çoğu zaman işe yarıyor. Eh seri bittiğine göre bir sonraki geri dönüşlerinde grup nasıl bir konsept uygulayacak merak ediyorum!






4.TWİCE OOH AHH: Twice’da daha çok taze gruplardan biri. Sixteen adlı programda zorlu bir süreçten geçen stajyerlerden oluşan Twice grubu 2015 in Ekim ayında çıkış yaptılar. OOh AHH debut şarkısı olmasına rağmen Youtube’da 30 milyondan fazla tıklandı. MAMa'da yılın çaylak kız gurubu ödülünü aldılar. Daha yeni çıkış yapmış olmalarına rağmen birçok başarı elde ettiler. Şarkıya gelecek olursak tam JYP tarzı. Gerek dansları olsun gerek o JYP’ye has stilde konsept ve kıyafetler olsun biz buradayız diyorlar.  Dansın yoğunlukta olduğu bu enerjik şarkıyı ben çok beğendim ve dinlemekten hala da usanmadım. 






5. BİGBANG Sober: Son olarak da Bigbang’in Made albümündeki bu şarkıdan bahsetmek istiyorum. Aslında Sober biraz kıyıda kalmış bir şarkı oldu. Albümden Bang Bang Bang ve Loser daha çok öne çıkmasına rağmen ben en çok Sober’i beğendim. Şarkı dışarıdan hareketli ve eğlenceli gibi görünse de sözlerine bakıldığında yine Bigbang’in hayata karşı bakış açısı ve içlerinde yaşadıkları zorluklardan bahsettiklerini görüyoruz. Bence klipte Bigbang tarzından çok Gd tarzı olmuş. Mesela Bang Bang Bang klibine baktığınızda evet işte bu BB diyorsunuz ama Sober bence Gd’nin solo kliplerine daha çok benzemiş. Renkler ve görüntüler çok hoştu. Tabii bir Bigbang klasiği olarak klipte en az bir kız olmazsa olmaz mantığı kullanılmıştı. :D Kısacası ben şarkıyı çok sevdim. Hareketli ama bir şeyler anlatmaya çalışan çok hoş bir şarkıydı. 





İşte benim bu yıl en çok dinlediğim şarkılar bunlardı. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder