Pages

16 Şubat 2016 Salı

Türk Dizilerindeki Figüranlar


Uzun zamandır Türk dizisi izlemiyorum. Zaten dizilerle arası iyi birisi değilimdir ama bizim dizileri neredeyse hiç izlemem. Belki de bu çok sıkılgan bir yapıya sahip olduğumdandır bilmiyorum. Yirmi bölümlük bir Kore dizisine bile bazen zor tahammül edebiliyorum o yüzden en az yüz elli bölümlük diziler beni pek çekmiyor. Yalnız bugün izlediğim daha doğrusu yemek yerken izlemek zorunda kaldığım Kertenkele dizisinde bir şey dikkatimi çekti. Figüranlar!

Dizilerimiz deki en büyük sorunlardan biridir bu herhalde. Figüran yoksunluğu... Ne zaman tv deki bir diziye denk gelsem figüranlar gözüme batıyor. Neden figüranlar cast ajansından seçilmek yerine sokaktan seçilmiş gibi duruyor. Asıl önemli soru ise figüran olmanın şartı ne? Neye göre seçiliyor bu insanlar? Ben kesinlikle rol yapma kabiliyetlerine göre alındığını düşünmüyorum. Tabii bunu rolünü iyi yapan insanlar için söylemiyorum ama maalesef Türk dizi sektöründe çok da iyi figüran yok.

Ben bu durumun figüranlığın fazla önemsenmemesinden kaynaklandığını düşünüyorum. Sonuçta en fazla iki üç bölüm görünecek bu karakterlerin dizi akışında çokta büyük yerleri yok. Ne kadar da yanlış bir düşünce aslında. Çünkü izlediğiniz zaman figüran olan oyuncunun  yaptığı rol dizinin tamamını etkiliyor. Şöyle bir örnek vereyim; dizide bir vurulma sahnesi gerçekleşiyor ve başrol oyuncu figüranlardan birini vuruyor diyelim. O arada da iki üç saniyelik bir konuşma geçiyor. Sahneyi hayal ederken Arka Sokaklar ya da Kurtlar Vadisi'ndeki bir figüranı düşünün. Ne kadar yapmacık geliyor değil mi? Hem o anki dizinin atmosferi bozuluyor hem de olaylar inandırıcılığını yitiriyor. Kısacası benim için dizilerdeki figüranlar çok önemli. Umarım bir gün bizde dizilerde oynayacak her kişiyi dikkatle ve özenle seçeriz.

2 yorum:

  1. Ne güzel yazmışsın bende çok izlemesemde arada bazı dizilere bakıyorum fakat dediğin gibi figuran oyuncunun bir konuşması oluyor ve bir anda dizinin yarattığı etki o sahnedeki ruh hali falan uçup gidiyor :/ Kesinlikle figüranda olsa oyunculuk kabiliyetine bakılmalı ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yanıtın için çok teşekkürler. :) Evet ne yazık ki bizim dizilerimizde figüranlara hiç önem verilmiyor. Umarım ileride bu durum düzelir.

      Sil