Pages

10 Şubat 2016 Çarşamba

Wattpad- Aşık Olacağın Hikayeler

Kitap okumayı sevip de Wattpad'ın adını duymayan hala kaldı mı? Açıkçası teknoloji çağında olup da elinde akıllı telefonu, tableti olmadan yaşayamayan insanlar haline geldik. Eh bunun sonucunda sosyalleşmekten tutun da kitap okumaya kadar birçok şeyi internet üzerinden yapıyoruz artık. İşte bu içimizdeki okuma ve yazma aşkını dışa vurabileceğimiz sitelerden birisi Wattpad... 



Adını ilk defa duyanlar için biraz bahsedeyim. Wattpad, internet üzerinde yazdığınız hikayeleri paylaşabileceğiniz bir uygulama. Çoğunlukla acemi yazarların hem kendilerini geliştirmek hem de hikayelerini insanlara duyurmak için kullandıkları bir site. Ben yazmak istemiyorum sadece okuyacağım diyorsanız acemi kalemlerin elinden çıkmış uçsuz bucaksız bir hikaye gezegeni sizi bekliyor. Dediğim gibi bu sitede profesyonel anlamda yazar olmayan insanlar hikayelerini paylaşıyor. Yani bu sitede bilinen yazarların bilinen kitaplarını bulmak söz konusu değil. Bu uyarıyı yapmamın sebebi Wattpad ile ilk tanıştığım zaman ben bu sitenin ünlü yazarların kitaplarının bulunduğu ve bunları indirebildiğimiz  tarz bir yer olduğunu düşünmüştüm.
Eğer yazmak istiyorsanız Wattpad'in size sunduğu birçok ayrıcalık var. Belki de bunlardan en önemlisi telif hakkı meselesi. Diyelim ki bir hikaye yazdınız ama başkaları tarafından çalınıp kopyalanmasını istemiyorsunuz o zaman hemen hikayenizin telif hakkını belirtebilir ve kopyalanmasını engelleyebilirsiniz. (Tabii yine de çalınmalar olabiliyor!) Diğer bir kolaylık ise bu hem okuyucular hem yazar için geçerli; hikayenizin hangi türe ait olduğunu belirleyerek (romantik, genç kurgu, genel kurgu, aksiyon, fantastik vs...) insanların daha kolay ulaşmasını sağlayabilirsiniz. Hikayelerinize güzel kapaklar oluşturabilir, insanların ilgisini çekmek için tanıtım yazısı yazabilirsiniz. Hikayelerinize resimler ve videolar ekleyerek daha ilgi çekici olmasını sağlayabilirsiniz. İçinde benim de bulunduğum ve beş aydır kullandığım bu siteyi özellikle acemi yazarlara tavsiye ediyorum.
 Wattpad'a üye olmadan hikayeleri okuyamıyorsunuz maalesef... Bende bundan sonra blogumda Wattpad'da okuyup beğendiğim hikayelere yer vermek istedim. Kitapları yorumlamak beğendiğim ve eksik bulduğum yönlerini yazmak istiyorum. Belki benim yazılarım çok fazla kişiye ulaşmayacak olabilir ama yazılarına şans verilmeyi hak eden yazarların ve onların hikayelerini  paylaşacak olmak beni mutlu edecek. :)
 Bir sonraki yazıma kadar...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder