Pages

20 Şubat 2016 Cumartesi

Dizileri Yarım Bırakma Sorunu


Hazır Türk Dizilerindeki Figüranlar yazımda dizileri bitiremediğimden bahsetmişken, neden bu
konuyla ilgili başka bir yazı yazmıyorum dedim.


Geçen yazımda 20 bölümlük Kore dizilerine bile bazen zar zor tahammül ettiğimden bahsetmiştim. Bu durum sadece Kdramalar değil Amerikan olsun Türk olsun her dizi için geçerli... Ne zaman bir diziye başlasam hatta diziyi beğensem bile sonunu çoğu zaman göremiyorum. Ya ortalara doğru diziden soğuyorum ya da araya başka şeyler giriyor yarım kalıyor. Sonda da devam etmek pek içimden gelmiyor. Bazen de o kadar saat boyunca bilgisayar başında oturup dizi izlemek zaman kaybıymış gibi geliyor. Sebebini daha kendim de çözebilmiş değilim.

İnternetten yabancı dizileri takip etmeye başladığım yıllarda günde bir dizi bitirdiğim zamanlar olmuştu. Bazen atlaya zıplaya izlesem de gayet severek takip ediyordum. Ne olduysa şu son bir iki yıldır oldu. Artık çoğu dizim yarım, boynu bükük şekilde bitirilmeyi bekliyor. Hatta son iki bölümü kalmış bitirmediğim dizi bile var. Bu nerenin delisi? dediğinizi duyar gibiyim. Belki de bana göre çok fazla diziyi izleyip bitirmiş olduğumdan doyum noktasına geldim. Yani çok fazladan kastım 50-100 değil 20-30 diziden bahsediyorum. Bu benim için gerçekten büyük bir sayı. Çoğu Kore romantik-komedi dizisinde aşağı yukarı aynı konular işlendiği için sıkılmışımdır belki. Amerikan dizileri de eğer güncel olarak takip etmiyorsanız çok uzun bence. Bir diziyi izlemek istiyorum. Karşımda 9 sezon görünce gözüm korkuyor. İzlemek istemiyorum. Çok sevdiğim dizilerden biri olan Bigbang Theory'ide bu yüzden bırakmıştım.

Şimdi düşünüyorum da bu durum Ygs, Lys döneminde ortaya çıktı aslında. Sınavlara hazırlanırken pek Kore dizisi izlemiyordum. Üniversite'ye geçiş yaptığımda da dizilerle arama büyük bir soğukluk girdi. Zaten çabuk sıkılan bir yapım olduğu için pek izleyemiyorum artık. Bazen güncel dizileri takip edersem bu durumu biraz atlatabiliyorum aslında. Oturup 20 bölümü art arda izlemektense her hafta iki bölüm beklemek daha cazip geliyor.
Yani anlayacağınız şu son iki üç yılda tamamladığım dizi sayısı bir elin parmaklarını geçmez herhalde


2 yorum:

  1. Son zamanlarda bütün türk dizileri saçma gelmeye başladı. Hiç tv izlemiyorum. Gülde güldür show dışında

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende izlemiyorum açıkçası. Televizyondaki çoğu şeyden haberim bile yok. :)

      Sil