Pages

20 Şubat 2016 Cumartesi

Kore Dizilerini İzleme Kriterlerim


Aslında yazıya nasıl bir başlık koyacağımı kestiremedim. En sonunda bunda karar kıldım. Herkesin yaptığı gibi bende bir diziye başlamadan önce kafamdaki krtiterlere uyup uymadığına kontrol ederim. Konusundan tutun da oyuncuların aralarındaki çekime kadar her şeye dikkat eder sonunda izleme başlarım.


Aslında Kdramaları izlemeye başladığım ilk zamanlarda konularına ya da oyunculara pek dikkat etmezdim. Çünkü yeni adım attığım bu dizi sektörü bana ilginç gelir sorgulamadan izlerdim. Şimdi ise durum tam tersi, bir diziye başlamak benim için zorlaşmaya başladı.


1. Başrollerin Uyumu

(Greatest Love)

Evet benim için kesinlikle ilk sırada başrol karakterlerin uyumu geliyor. Posterde ya da dizinin ilk bölümlerinde başrol kızımız ve oğlumuzun uyumunu beğenmezsem ya diziyi izlemeyi bırakıyorum ya da devamını izlemek çok zor oluyor. Genellikle Kore'nin romantik komedilerini çok izlediğim için bu kriter bende ilk sırada. Bu arada Gong Hyo Jin'in uyumlu olmadığı rol arkadaşı var mı yahu! (Ah evet, Pasta dizisi şimdi aklıma geldi. Orada partneriyle arasındaki çekimi beğenmemiştim. Bu yüzden izlememiştim diziyi.)


2. Dizi Hakkında Yapılan Yorumlar

(Greatest Love)

Netizenlerin yorumlarını bu diziden daha iyisi anlatamazdı herhalde. :D İlk izlediğim zamanlar bu gifteki sahnenin anlamını çözememiştim ama şimdi o kadar manidar geliyor ki! Her neyse evet, biraz kötü bir yaklaşım olsa bile bir diziye yapılmış iyi ya da kötü yorumlar o diziyi izlememe etkili oluyor gerçekten. 

3. Sevdiğim Oyuncular

(The Heirs)

(Oh My Venus)

Bende çoğu kişi gibi sevdiğim oyuncuların rol aldığı dizilere öncelik veriyorum elbette. Hele de sevdiğim kadın ve erkek oyuncular aynı dizide buluşmuşsa değmeyin keyfime. Ancak bu durumun biraz sıkıntılı yanları da yok değil. Örneğin üstteki dizimiz Heirs'in gerek başrollerin benim sevdiğim oyuncular olması, gerek aralarındaki uyumu çok ama çok merak etmem, gerekse dizinin daha başlamadan almış başını gitmiş popülaritesi -konusu klişe olsa da- nedeniyle izlenecekler listeme aldım ve güncel olarak takip ettim. Peki bu dizi beni memnun etti mi? Açıkçası hayır. Klişe sohbetler ve karakterlerin yaşlarından büyük lafları beni biraz sıktı. Belki ilerde bu dizi hakkında bir yazı yazar, yorumlarım. İkinci olarak da Oh My Venus. Ne hayallerle başlayıp yarım bıraktığım dizilerden biri oldu. Uzun zaman sonra So Ji Sub'ı bir dizide izleyecek olmanın mutluluğunun yanı sıra Shin Min Ah ile oynayacağını duyunce ne kadar sevinmiştim. Ama konusu ve işlenişi beni sıktı. Eğer bu diziyi bitirirsem So Ji Sub'ı sevdiğim için bitireceğim. Uzun lafın kısası başrol de sevdiğim oyuncular var diye izlediğim zaman sonuç hüsran olabiliyor.

4. Dizinin Konusu

( Secret Garden)

(Kill Me Heal Me)

Tabii ki bende çoğu insan gibi dizinin konusunu okumadan başlamam. Söylediğim gibi daha çok Kore'nin romantik-komedi dizilerini sevdiğim için melodrama, polisiye (aslında polisiye tarzı dizileri iyi yapıyorlar ama ben Amerikalıların dizilerini bu konuda daha çok beğeniyorum) vs. dizileri genellikle eliyorum. konusunu az buçuk beğenir ilk bölümler de hoşuma giderse diziyi izleyebilirim.

5. Romantik-Komedi Dizilerin 'Komik' Olması

(Secret Garden)
(You're Beautiful)
(Secret Garden)


(Greatest Love)

Öncelikle bu kadar çok gif koyduğum için kusuruma bakmayın. Hepsi çok komik olduğu için koymak istedim. Evet, başlıktan da anlaşılacağı üzere romantik-komedilerde dizinin komedisinin unutulup romantizme çok ağırlık verilmesini sevmiyorum. Bence komedi öğeleri daha yoğunlukta olmalı. Hele bir de erkek başrolümüz komik ve şapşalsa değmeyin keyfime! :D


Peki sizin bir diziyi izlemeye başlamadan önce aradığını kriterler neler?

Şimdilik aklıma gelenler bu kadar eğer daha çok kriter hatırlarsam bu başlığı düzenler ya da ikinci bölümünü yazarım. Diğer yazıya kadar hoşçakalın...



4 yorum:

  1. Kriterlerimiz birbirine uyuyor :) Bazen izleyici yorumları yanıltıcı olabiliyor bazısının beğenmediği dizi senin favorin olabilir konu ve oyuncular içine sindiyse izleyici yorumlarının çok da takmamamk lazım en azından birkaçını :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani evet doğru söylüyorsunuz. Bazen izleyici yorumları üzerimde çok etkili oluyor ve güzel dizileri kaçırma ihtimalim yükseliyor. Ama genel olarak ne bekleyeceğimi bildiğim için önem veriyorum yorumlara. Ayrıca yorumun için teşekkürler. :)

      Sil
  2. Ahahaha ay yazına bayıldım! Resmen beni açıklamışsın.Düşünüyorum düşünüyorum benim için en önemli kriter "yeterince romantik olması" kesinlikle çok önemli.Bir de zaten karakterler yani oyuncular birbirine uymuyorsa izlenmiyor dizi.
    Ayrıca ben de senin gibi The Heirs'i ve de Oh My Venus'ü yarım bıraktım.Ne bileyim yeterince tatmin etmediler sanırım beni o.o Onun yerine Oh my Ghost çok şekerdi ya da Masters Sun da çok şekerdi.Ay çok konuştum en iyisi yorumu burda sonlandırmak :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için çok teşekkürler. Evet, benim de romantizmi dozunda ve güzel olursa hoşuma gidiyor. Hiç romantizm olmadan biraz sıkıcı sanki :D Oh My Ghost dizisini izlemedim ama Master's Sun'ı izlemiştim. Çok güzeldi.

      Sil